ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺗﺮﻳﻦ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪ ﺷﻬﺮﺩاﺭﻱ ﻛﻬﻨﻮﺝ ﺷﻬﺮﺩاﺭ ﺷﺪ

ﺑﻨﺎﺑﺮ اﺧﺒﺎﺭ ﺭﺳﻴﺪﻩ اﺯ ﺷﻮﺭاﻱ ﺷﻬﺮ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﻛﻬﻨﻮﺝ ﺟﻨﺎﺏ ﺁﻗﺎﻱ ﻣﻨﺼﻔﻲ اﺯ ﺑﻴﻦ ﮔﺰﻳﻨﻪ ﻫﺎﻱ اﻳﻦ ﺷﻮﺭا اﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﺪﻩ اﻧﺪ و ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﻛﺮﺩ.

ﺁﻗﺎﻱ ﻣﻨﺼﻔﻲ ﻳﻜﻲ اﺯ اﻓﺮاﺩﻱ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﻱ اﺳﻤﺸﺎﻥ ﺭا ﺷﻨﻴﺪﻩ و اﺯ اﻳﻦ ﻧﻆﺮ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺮاﻱ اﻳﺸﺎﻥ ﺁﺭﺯﻭﻱ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﻴﻢ.

ظریف سپاس ، روحانی مچکریم

        شما را سپاس که بر سر میز مذاکره رفتید و به همه جهانیان ثابت کردید که :

      ایرانی را نمی توان تهدید کرد

       ایرانی جنگ طلب نیست

      ایرانی منطقی است

      ایرانی آنی نیست که دولت قبل وانمود می کرد

آن زن خسته از صف نفت و بی نفت به راهپیمایی خواهد رفت.

یه بار دیگه پسرک ازش پرسید چرا؟

جواب داد چرا نرم؟مگه نمیبینی تو تلویزیون با هر کی مصاحبه میکنن میگه صب حتما تو راهپیمایی شرکت میکنم.خب منم باید برم چون همه میرن.

پسرک با خنده گفت اینا همش تبلیغاته تو چرا باور میکنی؟اینا یه عده رو جمع میکنن و باهاشون مصاحبه میکنن

زن جواب داد تو هم اگه ستمگریا و جنایتای رژیم شاه رو میدیدی تو راهپیمایی شرکت میکردی.حتی اگه مث من از ساعت هفت تا دوازده تو صف نفت وایستاده بودی و نفت هم گیرت نیومده بود.

پسرک کمی سکوت کرد و گفت :نه بابا شماها قانع نمیشید.ای کاش این آقایون قدر این همه وفاداری شما رو میدونستن و ...

فرهنگ تئاتر رفتن ما.

قبل از هر چیز سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب مردمی و اسلامی را به تمامی هم میهنان تبریک می گویم و همچنین نهایت سپاسگزاری را از برگزار کنندگان جشنواره نمایش های طنز شهر کهنوج که این روزها در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد برگزار میشود دارم.

ما کهنوجی ها عادت کردیم به مسخره کردن یکدیگر و این حتی تبدیل شده به فرهنگ ما و خیلی اوقات موجبات خنده و شادی ما رو فراهم میکنه ولی خب ای کاش یه خورده این فرهنگمون رو مودبانه تر کنیم .حالا تصور کنید که توی سالنی نشستی و داری یه نمایش خنده دار رو تماشا میکنی اونوقته که هم بازیگران عزیز مارو با هنرمندی تمام می خندونن هم تماشاگران بذله گو و به قول ما کلام گیر.

همانطور که میدونید قبل از اینکه نمایش به اجرا در بیاد همه لامپای سالن چند ثانیه ای خاموش میشن و بعدش کم کم نور به صحنه میره و نمایش شروع میشه ولی تو این حد فاصل توی سالن و در عمق تاریکی چند ثانیه ای صداها و سوت زدن هاست که گوش آدمو کر میکنه.ای بو .ای بو روم سیاه .خشمن خوتن پا به برین و ... حرفایی هست که زده میشن و خنده کولاک میکنه و این حرفا و خنده ها ادامه داره تا یه سه چهار دقیقه از شروع نمایش و با  خطاب قرار دادن تماشاگران به جملاتی چون ای بی فرهنگا و ای بیشعورا و ای بووووووووق .... و همچنین اخراج کردن چند نفر سکوت کمی برقرار میشه و کمک میکنه تا صدای هنرمندا رو با زحمت بشنویم و از زحمت اونا بخندیم.

در حین نمایش هم با هر جمله و حرکتی از هنرمندان یه متلک هم از تماشاچیان پرونده میشه و باز این سکوت بیچاره برقرار نمیشه که نمیشه.فکر کنم این سکوت مظلوم ترین چیز در سالن نمایش ما باشه.

ادب نیز هیچ جایگاهی در سالن نداره و بعضی از تماشاگران عزیز راه به راه به همدیگه و بازیگرا فحش میدن و اینجاست که آدم یاد جو توی ورزشگاه ها میفته که نماد بی ادبی و بی عفتی کلام توی کشور ماست.مثلا توی نمایشی که دیشب به اجرا دراومد به محض اینکه بازیگر اومد رو صحنه یکی از پشت سر ما جیغ زد که " نگا لویی مث ...... یه و بووووووووووق

در پایان از تمامی کسانی که درخت فرهنگ رو با شرکت در اینگونه جشنواره ها آبیاری میکنند تشکر میکنم و از مسئولین هم درخواست میکنم که آنقدر از این کارها انجام بدهند تا ما مردم کهنوج شیطنت هایمان مودبانه تر شود.

وطن

نمیدانم چرا هر وقت وطن به گوشم میخورد از چشمانم اشک میریزد.

اطلاعیه...

به گزارش مسئول اجرایی برگزار کننده جشنواره فیلم رشد در شهرستان کهنوج :با توجه به ترافیک برنامه ها در سالروز ورود امام (ره) به کشور و آغاز دهه فجر و به صدا در آوردن زنگ انقلاب در مدارس شهرستان کهنوج، مراسم افتتاحیه پخش فیلم های برگزیده جشنواره رشد روز یکشنبه 13 بهمن ماه ساعت 8/30 دقیقه در مکان سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی کهنوج برگزار می گردد.

کهنوج میزبان جشنواره فیلم رشد

حسین براهویی مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان کهنوج از میزبانی این شهرستان برای جشنواره فیلم های رشد خبر داد.

چهل و سومین جشنواره فیلم های رشد،آبان ماه امسال در تهران با معرفی برگزیدگان برگزار گردید.فیلم های برگزیده این جشنواره بهمن ماه امسال همزمان با آغاز دهه فجر در سالن شهید میثم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهنوج برای مخاطبان پخش خواهد گردید.

حسین براهویی در گفتگو با کهنوج من کهنوج تو گفت:با همکاری مسئولان شهرستان و اگر مشکل غیر مترقبه ای رخ ندهد بنا داریم جشنواره فیلم رشد را همزمان با ایام دهه فجر در شهرستان کهنوج برگزار و در زمان مقرر به پایان برسانیم.

آقای براهویی اهداف برگزاری این جشنواره را تشویق دانش آموزان فیلم ساز و سایر فیلم سازان به تهیه فیلم های علمی ،تربیتی و آموزشی و آشنایی با اخرین تکنولوژی های آموزشی و استفاده از آنها با توجه به ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش شهرستان ،ایجاد رویکرد نوین به مولفه های تعلیم و تربیت از مهمترین اهداف جشنواره بر شمرد.

براهویی در مورد تاثیر این جشنواره افزود:امروز نقش رسانه در همه عرصه ها غیر قابل انکار است.لذا این جشنواره به سهم خود به سهم خود و به لحاظ تنوع نقش قابل توجهی خواهد داشت.همچنین این جشنواره مشوقی خواهد بود برای همکاران و دانش اموزان خلاق که علاقه مند به تهیه فیلم های آموزشی می باشند. در این فیلم ها فاصله ما با سیستم های آموزشی نوین معلوم می شود.آقای براهویی در مورد مخاطبان این جشنواره افزود:برنامه ریزی به گونه ای است که دانش آموزان تمام مقاطع ،فرهنگیان و اولیاء از این فرصت بهره ببرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهنوج همچنین فرزاد میرشکاری که تجربه ساخت مستند معروف کتابخانه فاطمه ها را دارد مسئول پیگیری و اجرای این جشنواره تعیین کرد.فرزاد میرشکاری از جزئیات بیشتر این جشنواره می گوید: روز شنبه 12 بهمن ساعت هشت افتتاحیه این جشنواره با سخنرانی آقای براهویی مدیر آموزش و پرورش و روز بیست و یکم بهمن ماه مراسم اختتامیه برگزار می گردد.

تقریبا تعداد سی اثر در این جشنواره پخش خواهد شد.این فیلم ها در سه سانس و در ساعت های 8 تا 10،14 تا 16،و 16 تا 18 پخش خواهند شد که سانس آخری مخصوص خانواده ها می باشد.ظرفیت سالن پخش فیلم برای هر سانس 212 نفر می باشد.تهیه رضایت نامه اولیای دانش آموزان جهت حضور در سالن پخش الزامی می باشد.در کنار این جشنواره نمایشگاه های فرهنگی نیز برگزار خواهد گردید.

اینجا بیمارستان کهنوج است.

با نهایت تاسف وفات دختر جناب آقای منصور میرشکاری همکارم را به ایشان وخانواده داغدارشان تسلیت می گویم.

واقعا تا کی باید ازین اتفاقات تلخ در این بیمارستان شهر ما بیفتد و تا کی باید به خاطر این ندانم کاری ها جان عزیز همشهریانمان را از دست رفته بدانیم.آیا وقت آن نشده که دیگر این اتفاقات پایان یابد.

آیا در هیچ بیمارستان دیگری بیماری که سرماخوردگی دارد با تزریق یک آمپول جانش را از دست میدهد؟

استقبال وزیر از پیشنهادات مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان کهنوج

گزارش: فرزاد میرشکاری


 جناب آقای حسین براهویی مدیر محترم آموزش و پرورش شهرستان کهنوج، چهارشنبه هفته گذشته با حضور در همایش ماهیانه مربیان پرورشی شهرستان کهنوج که درسالن شهید مطهری برگزار گردید،  در سخنرانی کوتاه به جلسه ی اخیرش، در جمع مدیران استان با وزیر آموزش و پرورش که در اداره کل آموزش پرورش استان برگزار شد، پرداخت.

محور سخنرانی و پیشنهادات حسین براهویی در حضور آقای فانی بیشتر در زمینه امور تربیتی و پرورشی بود که به گفته خود ایشان پس از گفتگو و مشورت با کارشناسان و مربیان فرهنگی و پرورشی شهرستان به نتیجه رسیده است.

تربیت دانش آموزان براساس مبانی دین اسلام و عدم جذب مظاهر بیگانه، برنامه هایی برای پیشگیری  و مقابله با آسیب های اجتماعی پیش روی دانش آموزان، تشکیل اتاق فکر در ادارات آموزش و پرورش، چاره اندیشی برای فقر نظریه در آموزش و پرورش و بررسی نظریه های نوین آموزش و تربیتی،  تشکیل تیم قوی مشاوره و هسته مشاوره در مدارس و راهکارهایی برای تربیت جنسی دانش آموزان در کنار سایر اموزش های مدرسه بخشی از پیشنهادات مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستانمان در جمع مدیران استان کرمان در حضور وزیر آموزش و پرورش جناب آقای فانی بود.

آقای براهویی همچنین در پایان سخنانشان تاکید داشتند که مشکلات مدرسه چه خوب است که به صورت خلاقانه و مشارکتی حل شود نه تنها یک سویه و با سیاست بخش نامه ای.

 

حکایتی از سعدی

دزدی به خانه ی پارسایی در آمد چندان که جست چیزی نیافت . دلتنگ شد. پارسا خبر شد گلیمی که بر آن خفته بود در راه دزد انداخت تا محروم نشود.

شنیدم که مردان راه خدا                               دل دشمنان را نکردند تنگ

تو را کی میسر شود این مقام                         که با دوستانت خلافست وجنگ   

تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش

مراسم تودیع آقای محمود دیناری نژادو معارفه آقای حسین براهویی مدیر جدید آموزش و پرورش در روز پنج شنبه مورخه26/10/92 در سالن شهید مطهری بر گزار شد.این جلسه که به عبارتی  شروع تغییرات دولت تدبیر و امید در شهرستان های جنوبی بود با حضور با شکوه و پور شور مسئولین و گرو ههای سیاسی و فرهنگیان شهر کهنوج وشهرستان های هم جوار همراه بود.

ادامه نوشته

نسیم اعتدال در کهنوج وزیدن گرفت

با معرفی اولین مسئول از دولت تدبیر و امید در شهرستان کهنوج نسیم اعتدال در این شهر وزیدن گرفت.

امروز در سالن شهید مطهری اداره آموزش و پرورش شهرستان کهنوج با حضور ائمه جمعه شهرستان های کهنوج و رودبار جنوب و مسئولان شهرستان کهنوج و جناب آقای اسلامی معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از زحمات آقای دیناری مدیر اسبق آموزش و پرورش تقدیر و جناب آقای حسین براهویی به عنوان مدیر جدید این اداره در شهرستان کهنوج منصوب شد.بدین ترتیب با معرفی آقای براهویی به عنوان مدیر آموزش و پرورش، اولین مسئول دولت تدبیر و امید در کهنوج معرفی شد.آقای براهویی در کارنامه خود مدیریت آموزش و پرورش شهرستان منوجان و جزیره قشم در استان هرمزگان و همچنین سابقه فعالیت در اداره آموزش و پرورش کهنوج را دارد.

بر خلاف تصورات و گمانه زنی ها اولین انتخاب دولت تدبیر و امید در کهنوج انتخابی شایسته بود و برای مجموعه ای که کار تعلیم و تربیت و رشد و شکوفایی فرزندان این سرزمین را به عهده دارد فردی مدیر و مدبر، دلسوز و لایق را انتخاب کرد.

ما هم ضمن تشکر از از تلاش ها و اقدامات جناب آقای دیناری نژاد،انتخاب شایسته آقای براهویی را به ایشان و جامعه فرهنگی تبریک گفته و در ادامه راه این مسئولیت خطیر برایشان آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

براهویی رئیس اداره آموزش و پرورش کهنوج شد.

جناب آقای حسین براهویی انتخاب شایسته شما به عنوان ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان کهنوج را هم به شما و هم به تمامی اعضای خانواده آموزش و پرورش تبریک گفته و یقین دارم که این انتخاب سرآغازیست بر بهار فرهنگ و شکوفایی درخت دانش در شهر رها شده از زمستان محرومیت ،کهنوج.

پیشنهاد مهم

بعد از اولین پیشنهاد ما برای بهتر برگزار کردن شب باستانی یلدا که با کم لطفی، توجهی به آن نشد.دومین پیشنهاد خود را این بار خطاب به مسئولان محلی ارائه میدهیم.

با راه اندازی شبکه های دیجیتال در منطقه فرصت مناسبی برای جمع آوری ماهواره ها که برخی قبلا به بهانه کم بودن شبکه های تلویزیون از آن استفاده میکردند فراهم شده اما این بار نه با زور و روش های قبل بلکه با یک روش خوب که مردم خودشان داوطلبانه تحویل بدهند.

پیشنهاد ما این است که در مقابل تحویل ماهواره به مردم گیرنده دیجیتال تحویل بدهند.

گرچه این پیشنهاد هزینه های زیادی دارد ولی ارزش هزینه کردن دارد.این پیشنهاد را از این جهت دادم و مخالف استفاده از ماهواره هستم ، که می بینم استفاده از ماهواره چه بلایی بر فرهنگ خانواده ها داشته است. 

در ضمن با برخی از افرادی که ماهواره دارند در مورد معاوضه  آن با گیرنده دیجیتال صحبت که میکنیم از این پیشنهاد استقبال میکنند.

رونوشت:

به همه کسانیکه دلشان برای فرهنگ می سوزد.


دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با مردم استان کرمان

دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با مردم استان کرمان (بعد از ظهر پنج شنبه28 آذر مصلای کرمان)
دیدار با شور و شوق فراوان مردم و ابرازاحساسات شدید مردم و شعار هایی چون امیر کبیر ایران ،خوش اومدی به کرمان شروع شد.در این دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی به استناد به قران و روایات ، اختلاف نظر ها و آراء و تفکرات مختلف و تحزب و تشکیلات سیاسی را پسندیده و مهم شمردند و خواستار مطرح شدن و مورد نقد و بررسی قرار گرفتن در رسانه ها شدند و اینکه با عقل و منطق و با ادب اسلامی و انسانی و احترام با اختلاف نظر ها بر خورد شود تا اینکه مردم آگاهی کافی را پیدا کنند و خود برای خود تصمیم بگیرند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به بحران سوءمدیریتی و عدم تدبیر در کشور در دوره ی قبل پرداخت و دادن شعر های مردم فریب و تضعیف مردم و گرفتن حق انتخاب از مردم را حق الناس دانست و این حق الناس پیامد های بسیار بد و خطرناکی را به دنبال دارد.رییس مجمع در ادامه بدهی دولت و بیکاری 25% جوانان تحصیلکرده وراکد ماندن4000 طرح عمرانی بدون اعتبار و نبود ارز را به دلیل عدم تدبیر و وجود اختلاف بین گرو ههای داخل و نبود اتحاد و انسجام داخلی دانست.آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود به سوءاستفاده ی استعمار گران از جمله امریکا و انگلیس و روس ها وصهیونیست ها ونقش آنان در دامن زدن به اختلافات بین سنی و شیعه اشاره کردند و دعوت کردند که این اختلاف ها کنار گذاشته شود و همه مسلمانان دنیا اتحاد داشته باشند .رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به توافق مذاکرات ژنو اظهار امیدواری کردند و اشاره کردند بعضی در داخل قبل از مذاکرات، شروع به فتنه انگیزی نمودندو خاطر نشان کردند اگر گرو ههای داخلی با نقش فریبکاری سعی بر تخریب مذاکرات نداشته باشند به زودی مشکلات کشور حل می شود و اقتصاد رونق می گیرد. ونقش افراطی های داخل را هم چون صهیونیست ها و لابی های آنان در تخریب مذاکرات قلمداد کرد. در ادامه به ضعف اوباما هم در جهت تجدید تحریم ها اشاره کردند و وضع تحریم های جدید به اختلافات بین اروپایی ها و امرییکاییها دامن زده است.


یک پیشنهاد ساده

پیشاپیش یلدا مبارک

حتما با شب یلدا آشنا هستید و میدانید که به اولین شب زمستان که طولانی ترین آن در سال است یلدا گفته می شود و ایرانیان از زمان باستان تا کنون این شب را جشن گرفته و تا نیمه های شب بیدار می مانند.

بنابراین من به عنوان یک از دوستداران فرهنگ ایرانی اسلامی پیشنهاد می کنم که دولت اولین روز زمستان را تا ساعت ۹ صبح تعطیل کند تا مردم بتوانند شب یلدا را پاس داشته و همچنین صله رحم را که از سنت ها و توصیه های اسلام نیز می باشد با خیالی آسوده تر به جای آورند.       

   این فقط یک پیشنهاد ساده است و امیدوارم از آن نتیجه گیری سیاسی و ضد اسلام بودن و پیرو مکتب ایرانی بودن و سایر بدبینی ها نشود.

به مناسبت درگذشت نلسون ماندلا

هشت درس از نلسون ماندلا برای رهبران کشور های جهان

1) شجاعت به معنای نداشتن ترس نیست، بلکه به این معنی است که در کنار زدن ترس، الهام‌بخش دیگران باشید

2) از جلو رهبری کن ولی پایگاهت را پشت سرت نگذار

 3) از عقب هدایت کن و بگذار دیگران فکر کنند در جلو هستند

 4) دشمنتان را بشناسید و پی ببرید چه ورزشی دوست دارد

5) دوستانت را نزدیک نگاه دار و دشمنانت را حتی نزدیک‌تر

 6) ظاهر مهم است یادتان باشد لبخند بزنید

 7) هیچ چیز سیاه و سفید نیست

8) دست کشیدن هم نوعی رهبری است


دیدار فعالین سیاسی و اصلاح طلبان استان کرمان با آیت الله هاشمی

آیت الله هاشمی :روحانی با نجابت سیاسی و اخلاقی گزارش خود را بیان کرد و بخاطر بار روانی سنگین ناگفته ها برای مردم ، از کنار آن گذشت.

آيت الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار اقشار مختلف مردم از شهرهاي استان كرمان، با اشاره به نقش مردم در مراحل گوناگون انقلاب اسلامي و حق آنان براي برخورداري از حقوق كامل شهروندي مطابق قانون اساسي و يك زندگي كامل، گفت: هيچ كس حق ندارد با سلب اين حقوق، در نان مردم خرده شيشه بريزد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه «دولت به شعارهاي خود پايبند است» ، به منشور حقوق شهروندي اشاره كرد و گفت: در قانون اساسي كه مصوّب مجتهدين خبرگان است و امضاي امام راحل و مراجع را دارد و دوبار هم در رفراندوم به تأئيد مردم رسيده، به حقوق كامل و آزاد مردم اشاره شده كه بايد رعايت شود.

ايشان افزود: منشور حقوق شهروندي يادآوري اصول قانون اساسي است تا كسي با توجيهات امنيتي ، به مردم تهمت نزند و برايشان شنود نگذارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خويش جمله « رأي مردم حق الناس است» را برخاسته از اجتهاد سياسي مقام معظم رهبري دانست و گفت: اگر اين جمله تبديل به فرهنگ سياسي شود، ديگر به هيچ انتخاباتي خدشه‌اي وارد نخواهد بود و در مقدمات هيچ انتخاباتي ، مردم تبليغات دروغ نمي‌شنوند.

ايشان با يادآوري ماجراي يك پيامبر دروغين كه نزد حضرت موسي اظهار ندامت كرده بود، گفت: غصب تفكرات و ايجاد انحراف در عقايد مردم بدترين گناه است و خداوند از حق خود مي‌گذرد ، امّا از حق‌الناس نمي‌گذرد ، زيرا  اظهار پشيماني در درگاه خداوند براي ضايع كردن حق مردم، به خصوص حقوق فكري و ديني سودي ندارد، مگر اينكه همه كساني را كه با سخنان خويش فريب داده، به راه حقيقت برگرداند.

ايشان با مثبت ارزيابي كردن عملكرد دولت در 100 روز گذشته و گزارش رئيس جمهور به مردم، گفت: آقاي روحاني با نجابت سياسي و اخلاقي گزارش خود را بيان كرد و از كنار بسياري از ناگفته‌ها به دليل بار رواني سنگيني كه روي مردم در بعد داخلي و خارجي دارد، گذشت.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام دستاوردهاي سياست خارجي را مقدمه تحولات داخلي دانست و گفت: اميدوارم حماسه اقتصادي مورد نظر مقام معظم رهبري با همكاري مردم و مسؤولان ، مكمّل حماسه سياسي انتخابات باشد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با مقايسه شرايط امروز كشور با سالهاي پس از جنگ ، گفت: آن خرابي‌ها معلول يك جنگ 8 ساله بود و در 8 سال گذشته هم شرايطي داشتيم كه در مقابل بدهي‌هاي 12 ميلياردي سال 68، رئيس جمهور از بدهي‌هاي چند صد هزار ميلياردي مي‌گويد كه مطمئناً جبران آنها سالها طول مي‌كشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيروي انساني و منابع غني را سرمايه ايران براي حركت به جلو و اصلاح امور خواند و تأكيد كرد در شرايط تعامل با جهان، اوضاع اقتصادي كشور هم متحول خواهد شد.

ايشان با اشاره به ظرفيت‌هاي كرمان و سوابق انقلابي مردم اين استان، گفت: در تمام سالهاي مبارزه، پيروزي و تداوم انقلاب، مدافع ارزش‌هاي اسلامي بودند و شهداي مردم گواه صادق ثبات قدم آنان در دفاع از ايران اسلامي است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش با گراميداشت سالروز شهادت آيت الله مدرس و تبريك آن به نمايندگان مجلس و يادآوري اخلاق سياسي و اسلامي وي در تاريخ معاصر ايران، به رسالت نمايندگان مجلس اشاره كرد و گفت: نمايندگان بايد عصاره تفكرات مردم باشند‌و اميدواريم با تعامل درست دولت و مجلس در‌جهت حل مشكلات مردم تلاش كنند.

در آغاز اين ديدار آقایان دکتر میرزائی، دکتر امیری، حجت الاسلام خوه چمن، حاج محمد علی عرب نژاد و ابوسعیدی به نمايندگي از اقشار مختلف مردم به بيان ديدگاهها و تقاضاهاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي پرداختند و از آيت الله هاشمي رفسنجاني براي سفر به استان كرمان دعوت كردند و آقای دانشور يكي از شعرا و فعالین سیاسی اصلاح طلب جنوب استان ( شهرستان کهنوج ) شعري در ضرورت حمايت از «مردان سرنوشت ساز» قرائت كرد.

ایدز بون سانسور

آفتاب:جام جم گزارش داد: ما حرف‌های سیاری را در گیومه گذاشته‌ایم که نشان دهیم آن را دقیقا به نقل از معاون بهداشتی وزیر بهداشت بدون کم و کاست، منتشر کرده‌ایم. همین حرف‌هاست که باعث شده دل و جرات پیدا کنیم و امروز مطلبی را منتشر کنیم که شاید شما را به علت بی‌پرده گفتن برخی مسائل، متعجب کند؛ اما با توجه به آمار فزاینده ایدز به نظر می‌رسد دیگر وقتش رسیده است که خیلی از نگفته‌ها در این حوزه، گفته شود.

 

 

 

ادامه نوشته

بازی برد-برد

شاید واژه برد-برد را زیاد شنیده باشید به ویژه در مذاکرات از این واژه زیاد استفاده می شود.وقتی دو کشور یا دو گروه یا دو حزب با هم مذاکره میکنند سعی میکنند امتیازاتی را از طرف مقابل بگیرند و اگر این حاصل شد و دو طرف راضی بودند میگویند توافق ما برد -برد بوده است.نمونه این مذاکره برد -برد را در انتخاب شهردار کهنوج شاهد بودیم.یک گروهی شهرداری را برد و یک گروه ریاست شورای شهرستان را برد و این در صورتی بود که اینها با هم اختلاف داشتند و میگفتند این شخص به درد شهرداری نمی خورد حالا نمیدانم چرا با انتخاب شخصی دیگر به عنوان رئیس شورای شهرستان این شخص شد شخصی لایق برای شهرداری این همان شخص است که برای کاندید شدن در انتخابات شورای شهر تایید صلاحیت نشد ولی به علت پافشاری کردن گروه موسوم به چپ که اکثریت شورای شهر را تشکیل میدادند  و گرفتن انتقام جناحی این شخص به عنوان شهردار انتخاب شد که اوایل با مخالفت گروه موسوم به راست مواجه شد ولی با دادن  یک سمت در شورای شهرستان به شخصی از گروه موسوم به راست مخالفت ها کنار گذاشته شد و شخص مذکور به عنوان شهردار کهنوج انتخاب شد. در این میان هم منافع شهر و مردم که اصلا جایی در مذاکرات نداشت و فقط زمان انتخابات مردم مهم می شوند.عزیزان شورای شهر مردم شما را امین خود قرار داده و شما را انتخاب کرده اند و شما روزی باید جوابگویی اعمال خود باشید...و بازنده بزرگ این بازی هم مردم بودند.