زیبایی تغییرات

خدایا هرکسی رو که تو این دنیا عاشقش میشم ومیپرستمش ترکم میکنه!! نکنه که تو هم یه روز ترکم کنی خدا جون....

زیبایی تغییرات

خدایا هرکسی رو که تو این دنیا عاشقش میشم ومیپرستمش ترکم میکنه!! نکنه که تو هم یه روز ترکم کنی خدا جون....

روی دیگر سکه کنکور

از دیروز بعدازظهر که کارنامه و رتبه کنکوری‌ها اعلام شده بعضی‌ها لب به هیچ چیز نزده‌اند، بعضی‌ها گریه امانشان را بریده و دیگر از چشم هایشان اشک نمی‌آید، بعضی هم در اتاق را به رویشان بسته‌اند، عده‌ای هم از آینده نگرانند.

این افراد که معمولا به رتبه مورد نظر نرسیده‌اند یا مجاز به انتخاب رشته نیستند، در هیاهوی کنکور، اعلام نتایج و انتخاب رشته از قلم می‌افتند. آنان معمولا به کاهلی و سهل‌انگاری متهم می‌شوند، گاهی هم آنان را با دروهمسایه و دوست و فامیل مقایسه می‌کنیم که چطور آنان در آزمون، رتبه مناسب‌تری آورده‌اند و در حالی که تو...!

بعضی خانواده‌ها هم با بی‌خیالی از این که ما اینقدر درس خواندیم چه شدیم، سعی می‌کنند با این داوطلبان همدردی کنند و عده‌ای هم هزینه کلان کلاس‌های کنکور و مشاوره را به رخ آنان می‌کشند و... همه اینها نشان می‌دهد که از نظر ما تمام راه‌ها بعد از تحصیلات متوسطه به کنکور ختم می‌شود، با وجود این‌که والدین و خانواده‌ها باور دارند کنکور در مراحل مختلف زندگی بخش ناچیزی را اشغال می‌کند که چه به سلامت از آن بگذری یا پشت آن متوقف شوی بازهم زندگی جریان دارد و هر کس با ابزار خاص خود به جلو حرکت می‌کند اما گویا شرکت در کنکور و کسب رتبه برتر به ضرورتی اولیه در زندگی جوانان تبدیل شده است که از دیروز تا به حال برخی جوانان به خاطر کسب نکردن رتبه مطلوب، زندگی را چون کابوس می‌بینند.

پرونده کنکور هر چند قرار است تا 3 سال آینده بسته شود، اما پیامدهای سوء آن باقی می‌ماند، چون حتی با حذف آن برخی خانواده‌ها معتقدند ادامه زندگی بدون ورود به دانشگاه غیرممکن است و این انگاره ذهنی، جوانان را با فشارهای عمیق روحی روبه رو کرده و ورود به دانشگاه بیش از آن که زمینه ساختن آینده جوانان باشد، بستری برای رقابت والدین جهت به رخ کشیدن ‌شان خانوادگی است.

متاسفانه تجربه سال‌های گذشته نشان داده که به خاطر همین ناکامی، برخی جوانان به فکر انتقام از زندگی می‌افتند و به دلیل کم‌تجربگی سعی می‌کنند به آن پایان دهند و تاسف‌بارتراین که، خانواده‌هایی که برای کلاس‌ های آمادگی کنکور و مشاوره تحصیلی فرزندان هزینه کلان صرف می‌کنند، پس از آزمون پشت آنان را خالی می‌گذارند یا بحران روحی آنان را با چند توصیه تکراری و خسته‌کننده خاتمه یافته تلقی می‌کنند، در حالی که این دسته از داوطلبان بیش از گذشته به مشاوره نیازمندند.

نظرات 15 + ارسال نظر
رها 15 مرداد 1390 ساعت 18:39 http://www.sayeye-setare.blogfa.com

باهات موافقم داداشی....

من اون موقه ای که دانش آموز راهنمایی و دبیرستان بودم اصلا نمیدونستم کنکور چی هست....!!!!
همش فکر میکردم بعد از اینکه سومو بخونم و تموم شه خیلی راحت میتونم برم توی رشته ی معماری که از اول راهنماییم بهش علاقه مند شده بودم درس بخونمو ادامه تحصیل بدم....
ولی وقتی رفتم پیش دانشگاهی توی اون یه سالی که تا کنکور داشتیم انقدر تمام استادا و دبیرا کنکورو برامون غول کردن که متاسفانه از استرس زیادش کارم کشید به متخصص مغز و اعصاب...
نه فقط من... خیلی از اونایی که مثل من بودن زیر بار استرس کنکور سلامتیشونو از دست دادن...
یه نفرو میشناسم که بیماری ام اس گرفت
یه نفر بخاطر استرس نارسایی کبد گرفت
یه نفرم تمام موهاش ریخت و زباییشو بخاطر این کنکور لعنتی از دست داد...
هنوزم برام سواله که چرا این بی عدالتی بزرگ توی جامعه ای که دم از عدل و حق میزنن ریشه کن نشده...
ینی 12 سال درس خوندن و جون کندن و سختی کشیدن ما فقط باید با 4 ساعت ناقابل سنجیده بشه؟؟؟؟؟
ینی این همه زحمت همش کشکه؟؟؟؟؟؟
واقعا متاسفم... واسه اون از خدا بی خبری که کنکورو باب کرد متاسفم...

داداشی ممنون که این آپو گذاشتی تا منم حرفایی که رو دلم سنگینی میکرد و بزنم

خواهش می کنم آجی.
متاسفانه اینم از فرهنگ و سیستم آموزشی غلط جامعه ما هستش!!!

مریم 15 مرداد 1390 ساعت 18:46 http://blackways.blogfa.com

وای وای دادا گفتیییییییییییییییییییییی...
آقا داداش بنده هم امسال کنکور داده بود مجاز به انتخاب رشته هم شد ولی خوب با رتبه49000 آخی انقدر دلم واسش سوخت بدتر از همه این که مامان و بابام 7میلیون خرج مدرسه اش کرده بودن از شانس بد این پسر همه دور وبریا رتبه های 1000و2000 ....بودن خلاصه کلی ضدحال خورد آخه این کنکور چیه فقط مایه آبروریزیه

امان از این کنکور با رتبه هاش....

3 کله پوک 15 مرداد 1390 ساعت 22:04 http://www.kalepuck.blogfa.com

یکی دو روز اینترنت ما قطع بوده ها..............
ببین چقدر مطلب زده....................................
همشون خوشکل بودن...........
همشونو خوندم
به وبلاگ ما هم سر بزن

مرسی...
آخر خودتو معرفی نکردی که بدونم چی صدات کنم؟؟؟
چشم حتما سر می زنم

sara 15 مرداد 1390 ساعت 23:27 http://www.arghvanekabud.com

لینکتون کردم اقا یوسف رضا.اگه خواستین منو لینک کنین با اسم وبلاگم بلینکین.

ممنون
در اولین فرصت لینک میشید.

رها 16 مرداد 1390 ساعت 04:31 http://www.sayeye-setare.blogfa.com

سلام داداشی...
خوبی؟؟؟؟؟؟

بیا ببین خیلی بهتر شدمممممممممممم
واسه همه ی حرفای قشنگت ممنونم داداشم

خوب خدارو شکر که الان بهتری...
خواهش میکنم کاری نکردم که

nastaran 16 مرداد 1390 ساعت 05:36

moteasefane tv faghat vase rotbe avala vaght mizare
ke ye mosht adame az ghiafe oftade hastan bekhatere dars
:D
khod koshi onam bekhatere dars ahmaghanas vaghean

که بعدش هم دیگه نه خبری ازشون میشه نه صدایی ازشون در میاد!!!

3 کله پوک 16 مرداد 1390 ساعت 23:50 http://www.kalepuck.blogfa.com

من منم دیگه..........
تازه میگی چی صدام کنی؟!
خوب میتونی بگی کله پوک یا فضیلت یا sasilat بر همون وزن فضیلت...
هر سه تاشون خوبن.......

ممنون از راهنماییت

مریم 17 مرداد 1390 ساعت 00:38 http://www.soshiyant44.blogfa.com

سلام.خوبین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//

اره کنکور.......
مسئله این است .بودن یا نبودین

سلام
مرسی خوبم
چه عجب دوباره اومدی!!!!

3کله پوک 17 مرداد 1390 ساعت 10:31 http://www.kaleuck.blogfa.com

salam dadash.........khubi???man fati hastam yeki dg az oon kale pucka o avalin bare miam tu webet...kheily jalebe...badesham inke ma 3 nafarimaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...mano hesab nakarde budi haji.....dg inke konkur kheily vahshatnake man az alan khabo khorak nadaram ke....shodam pooste ostekhoon.......

سلام آجی مرسی خوبم
خوشبختم از آشناییت
خوب من چیکار کنم هیچ وقت خودشونو درست معرفی نمیکردن!!!
نگران نباش دیگه غوله بزرگی نیست حل شدنیه

مریم 17 مرداد 1390 ساعت 11:14 http://www.soshiyant44.blogfa.com

3 کله پوک 17 مرداد 1390 ساعت 16:40 http://www.kalepuck.blogfa.com

به به میبینم که فاطی هم بهت سر زده.........
عجیبه واقعا....!
ببین من اینترنتم درس شده آپ نمیکنیااا..............

چی عجیبه؟؟؟اینکه بهم سر زده؟؟؟
باشه بابا باشه آپم میکنم.

3 کله پوک 17 مرداد 1390 ساعت 17:02 http://www.kalepuck.blogfa.com

راستی به اسم زیبایی تغییرات لینکیدمت.........
منو هم با اسم سه کله پوک بلینکی خوشحال میشم....

چشم لینکت هم میکنم.

رها 18 مرداد 1390 ساعت 10:32 http://www.sayeye-setare.blogfa.com

سلام داداشی خوبی؟؟؟؟؟
سراغی از آجی کوچولوت نمیگیری

سلام آجی
من که هستم فقط این روزا سرم یکم شلوغه.

3 کله پوک 18 مرداد 1390 ساعت 19:56 http://sasilat.blogfa.com

سلام..........
خوبی؟ خوشی؟
این یکی وبلاگمو یه آپ کوچولو کردم.....
وقت داشتی یه سر بزن.....
اون دفعه هم عجیب بود چون فاطی زیاد حوصله نداره نظر بده و نرگس اگه بهت سر زد باید کلاهتو بندازی آسمون هفتم که نه هشتم چون نرگس اصلا حوصله نداره.....

سلام
مرسی خوبم...
چشم حتما سر میزنم...
به به عجب همکارای بی حوصله ای داری!!!

رها 20 مرداد 1390 ساعت 16:16 http://www.sayeye-setare.blogfa.com

سلام داداشی
دلم واسه پ ن پ هات تنگ شده
سری نهمشم بذار دیگهههههههههه

سلام
به زودی سری جدید پ ن پ هم میاد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد